Velkommen til nyhedsbrev 08/2001.
”Sylfiden” og Teamchefen var til Rallysprint i Fårvang. Teamet kører
Yokohama Cup 3 på søndag, far/søn konkurrencen tilspidses, og der
forsøges med ny dækmærke. Bjørnsten
Motorsport har nu taget hul på efterårssæsonen.
qFredag
den 10.08.01 klokken 17.22 startede Teamchefen ud på de første 3 ¾
omgang i Fårvangs industrikvarter. Fårvang Rallyshow er måske bedre
kendt som Danmarks ældste Rallysprint. Bjørnsten
Motorsport var alene repræsenteret af TC med startnummer 22 på døren,
det var formålet at teste en ny dæktype inden vores løb i Yokohama
Cuppen på søndag. Samtidig skulle vi lige ”måle” os mod
konkurrenterne på den 6 kilometer lange rundbane. Men banen i Fårvang
er en bane, der stiller store krav til moment og ikke mindst topfart.
Vores tro racerbil har hverken eller. Så Peter brugte primært kræfterne
på testarbejde.
qFørste
heat blev kørt på 5.10,22,
og med for meget luft i forhjulene var det nu en rimelig tid. Det rakte
til en 9.plads
i klassen. Med lufttrykket justeret lidt ned i forhjulene, blev det til
en tid på 5.07,64 i andet heat. Placeringen i klassen er nu samlet
nummer 10.
qPå
grund af tidspres valgte løbsledelsen at skære en omgang af tredje og
sidste heat på rundbanen. Det gav en tid på 3.49,97, selv om den
driftede LIGE lovlig langt efter cikanen før ny omgang - se billede
under galleriet, hvor der er fuldkontakt med en
halmballe. Slut placering i klassen 11, og som nummer 56 generelt. Måske
ikke noget at prale af, men vi fik testet de nye dæk på raceren, og TC
syntes at det virker rimelig positivt. Samlet vinder blev ikke uventet
Henrik Lundgaard med Europas hurtigste Toyota Corolla WRC, og med hans
hurtigste heat på 3.07,56 blev vi sendt 42,29 sekunder tilbage på 4,5
kilometer.
qDer
ligger nye billeder klar på hjemmesiden fra Fårvang Rallysprint under
galleriet. Tak til Steen Vagner for de gode og flotte billeder.
q”Sylfiden”
nu er støvet af efter sommerferien, og skal i aktion allerede på søndag
igen. Yokohama Cup 3 afholdes i Høje Tåstrup. P&C kører sammen
som sædvanligt, og TC har Jon i højre stolen denne gang. Så nu er
far/søn konkurrencen i gang igen. P&C har jo et forspring på +24
sekunder, men har ikke prøvet bilen på de nye dæk. Om det kan give
”den gamle” et lille forspring, må tiden vise. Begge hold må altså
give den mængde gas, de kan forsvare, og så må vi se, om det bliver
yderligere + på kontoen til P&C, eller om TC får hentet nogle
sekunder tilbage.
qDa
teamet ikke har præcise detaljer omkring løbet på søndag, vil de
sidste vigtige informationer til Bjørnsten Motorsports trofaste læsere
af vores nyhedsmail, blive sendt direkte i løbet af ugen. Tid, sted,
startnumre m.m.
Slut på nyhedsbrev 08/2001. På gensyn
efter Yokohama Cup.