Banner 1 Banner 2 Banner 3

 Word-format  [ ««« ]

06/2001

Vi var i Slagelse…

Velkommen til nyhedsbrev 06/2001. Far/søn konkurrencen fortsætter, det sjove og nye indslag, åbnervogn for andet år i træk, test og justering af bremserne og hyggen…. Bjørnsten Motorsport har været til racerweekend i Slagelse.

 

q       Fredag klokken 18.00 begynde første bil på Sommerprøverne. P&C havde fået start nummer 30 og Peter og Betina havde fået 39. Betina delte dog sit sæde med Lars. Lars er Dorte´s kæreste, hun havde henvendt sig til os via hjemmesiden, så hendes kærestes store drøm, om at prøve en racerbil kunne blive til virkelighed. Drømmen blev en realitet fredag aften.

 

q       Første heat: P&C kørte tiden 1.58,45. Bremserne skulle Palle lige vende sig til. Det er en drøm at træde på bremsen, og så bremser ”Sylfiden” bare. Peter og Lars kørte 2.01,10. Peter skulle jo også lige prøve kræfter med bremsepedalen.

 

q       Andet heat: P&C ramte en kegle i cikanen. Det koster 5 sekunder og får tiden 2.01,45. I frustration og ærgrelse over fejlen, satser Palle alt og kører i mål i 5. gear med pedalen til højre HELT nede. Det var måske lige i overkanten. Palle rammer kantstenen, og får slået navmøtrikken løs. En lille detalje, som skal bringes i orden, inden Peter skal overtage bilen. P&L overtager bilen efter servicearbejdet og kører tiden 1.58,84. Så efter 2 heat er far/søn konkurrencen lige. Med 2 heat tilbage er det vind eller forsvind for begge hold. Lars var meget fattet og glad over sit første møde med motorsporten. Jeg håber ikke, det er sidste gang, jeg skal prøve dette – udtalte Lars efter 2 heat.

 

q       Tredje heat: P&C skruer ”bissen” på og kører 1.54,95. Palle vil ikke tabe til sin læremester. Læremesteren har nu skiftet andenkører til Betina, og de kører en tid på 1.56,83. Men nu fører sønnen altså med +2 sekunder.

 

q       Fjerde heat: P&C tænder ekstra lygterne, strammer ballerne sammen og kører 1.54,20. Så nu er det op til læremesteren at afgøre hvem der skal løbe med sejren i dag. P&B kører 1.57,81. Slaget er tabt og P&C kan tilføre ”kontoen” yderligere +6,12 sekund. Nu fører de med +24,12 sekunder. En god margen at gå på sommerferie med.

 

q       I vores klasse som var fra 0- 2500 ccm. kom 17 hold i mål og i generel- klassementet kom hele 49 biler helt hjem. I klassementet sluttede P&C som nummer 14 i klassen og nummer 24 generelt. Peter og hans 2 medkører sluttede som nummer 15 i klassen og nummer 29 generelt. En god aften for teamet, og en understregning af – de mange timer i værkstedet ikke er spildte eller forgæves.

 

q       I anledning af Lars deltagelse, havde teamet valgt at køre med flag på antennen. Det skabte lidt debat blandt tilskuerne, hvad det betød. Men det er vores måde at byde en ny person velkommen i motorsporten og alle dens facetter.

 

q       … og så var der Hyggen. Teamet havde taget plads på marken bag kassernen klokken 13.00 fredag eftermiddag. Og vi var mange. Peter sov i servicevognen. Dorte og Lars der skulle have været kørt hjem fredag aften – fortrød og sov i deres bil til lørdag. Camilla, Mette og Palle sov i campingvognen. Betina, Elise og Christian sov i telt. Pia og Jon sov ligeledes i telt. Efter fredagens løb, grillede teamet på sædvanlig maner. Ved ”grillfesten” fik vi besøg af Carsten og Anja, der kører Fiat Uno racerbil, Peter fra Slagelse Auto Sport der var på vej hjem til dynen og Troels Lund – der lige skulle tjekke, om det virkelig passer at Bjørnsten Motorsport hygger sig så meget, som de praler af. Han måtte sande at hvert et ord holder vand. De mest hærdede hyggeklub medlemmer nåede vist lige at se solens stråler. Altså de solstråler der hører til lørdagen.

 

q       Lørdag klokken 12.00 åbnede P&C med startnummer 0, det internationale Rallysprint på Antvorskov Kasserne. 5 heat skulle køres, og P&C skulle åbne alle 5 heat. Det var en oplevelse der gik langt ind i sjælen. At prøve kræfter med vores – i dette skappe felt – lille racerbil mod cremen af Dansk motorsport. Vi kørte uden for konkurrence, men fik stadig taget tiden på vores gennemkørsel. Femte og sidste heat kørte P&C de 8,5 kilometer rundbane på 5.52. Anders Lysen, der vandt løbet, havde lejet Jens Mulvads Toyota Corolla WRC. Med denne fartmaskine kørte han en tid på 5.14. At blive sat tilbage af landets hurtigste rallybil med 38 sekunder på 8,5 kilometer er en sejr i sig selv. Med de gamle bremser og undervogn, beregnede vi i teamet, at blive ”sat af ” med 1 minut pr. 6 kilometer. Med det nye bremse og undervogns udstyr kan vi køre godt 11 kilometer før vi bliver sat tilbage med 1 minut. En MARKANT fremgang, som vi i teamet er meget tilfredse med.

 

q       Så nu er der bare tilbage at glæde sig til 2002, hvor der igen er racerweekend i Slagelse. Vi håber allerede nu, at få æren af at køre åbnervogn i Danmarks største og hyggeligste Rallysprint i 2002. Men inden skal teamet først til Norge, Fårvang Rallyshow, køre 2 løb i Yokohama Cuppen, køre Mini Rally Fyn og nogle special prøver til efteråret.

 

Så sæsonen er ikke slut, den er kun halt brugt – og Bjørnsten Motorsport glæder sig til resten. Slut på nyhedsbrev nummer 06.2001.

 

 

Varme og venlige sommerhilsner

 

Bjørnsten Motorsport & >Glemmer aldrig hyggen<

Mail to Web-master

© PSP-SYSTEM  [TOP] [ ««« ]