04/2001
Uheld kommer sjældent alene …
Velkommen til nyhedsbrev 04/2001. Yokohama Cup 2, bremseproblemerne
er nok løst men gearkassen trækker teamets humør ned. Bjørnsten
Motorsport burde være klar til anden afdeling…
- Yokohama Cup 2 køres på Svanemøllen Kasserne søndag
den 27.05.01. Teknisk kontrol er klokken 10.00. Starten går ca.
klokken 11,00. Men desværre kommer vi ikke til start.
- Bremseproblemerne syntes nu at være blevet løst. Grunden var
vores nye hydrauliske håndbremsesystem, der ikke var optimeret på
plads. Hovedbremsecylinderen kunne ikke sende nok tryk forbi,
grunden var en omløber, der sad forkert. Det resulterede i, at
bagbremsekredsen ikke bremsede nok, men sendte al trykket ud på
forhjulene, som så blev alt for varme
- Men ved nærmere undersøgelse af bilen generelt, har vi desværre
fundet en fejl på gearkassen. Ikke det problem vi sloges med sidste
år, men et nyt. Vi formoder, at årsagen til vores bagtøj er
begyndt at sige grimme lyde, er at P&C ramte kantstenen med høj
fart på Speedringen. Trækakslen er nok blevet slået hårdt ind i
bagtøjet, og har ødelagt planethjulene eller akslerne, de sidder
på. Vi skal nu have pillet gearkassen af, og kørt den til
Tjekkiet. Gearkassen er en af de få komponenter, vi ikke kan
reparere selv, da den er meget speciel.
- Bjørnsten Motorsport er i øjeblikket i gang med
afmonteringen, og Peter forventes at køre mod Tjekkiet torsdag
morgen. Så i stedet for et løb i København, er der nu 2 x 1100
kilometer ned til "Sylfidens" hjemland efter nye dele.
- Så nu er teamets næste mål, løbet på "vaskepladsen"
på Antvorskov Kasserne, fredag den 29.06.01. klokken 18.00. Vi
påregner så en lille fest om aftenen, og bruger lørdagen (nok med
tømmermænd) til at se på, at rally eliten kører Rallysprint.
Nyhedsbrev 04/2001 slutter her. Desværre ikke som håbet, men det er
spillereglerne for motorsport med specielle biler.
Venlig hilsen
Bjørnsten Motorsport.
|