Banner 1 Banner 2 Banner 3

Scrapbog:

[ ««« ]

-

2002

Nyhedsbrev 1 – 15 fra 2001 sæsonen.

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15

 

2001

Nyhedsbrev 1 – 16 fra 2001 sæsonen.

123456789101112131415 - 16

 

2000

Her har vi lavet links til alle vores nyhedsbreve fra 2000 sæsonen. Ved at trykke på et af tal, kommer du videre til hele nyhedsbrevet.

123456789101112131415 - 16

 
   

1999

Var året, hvor vi kørte Slagelse Rally i juni måned. Vi måtte desværre udgå på prøve 9 med en defekt strømfordeler. På det tidspunkt førte vi klassen. Det var også året, hvor Peter var ovre i Lithauen og køre EM-løb. Der måtte han udgå med maveforgiftning. Han kørte dog en prøve med en tid i top 10. Vi kørte også nogle manøvreprøver. Her begyndte den kombination med Palle og Christian som makkerpar.

 
   

1998

Her kørte vi enkelte løb. Der var ikke så meget tid til rally, da Palle havde fået job som værkfører i det nye Skoda-hus i Helsingør. Det krævede meget arbejde i begyndelsen. Det var også året, hvor Peter blev FARFAR for anden gang. Philip kom til verden den 14. Oktober.

 
   

1997

I denne sæson lagde vi alle vore kræfter i Skoda Rally på Fyn. Her skulle bilen tilpasses de daværende nye regler for rally. Vi kørte også Rally-Sprint på Avedøre Holme. Ved begge arrangementer "sprang" motoren i luften.

 
   

1996

Vi deltog i 4 løb der talte til Sjællandsmesterskabet i manøvreprøver. Vi fik en anden plads i klassen som bedste resultat dette år.

 
   

1995

Dette år kørte vi kun 2 gange. Det ene var et opvisningsløb på Fyn, det andet var Mobil 1 Rally-Sprint på Avedøre Holme. Det var også det år hvor Peter fik sin nye titel: FARFAR. Emma kom til verden den 7. Juni og tog alt Palles tid. Emma på 3 uger var dog med til Rally-Sprint på Avedøre Holme i 32 graders varme

 
   

1994

Dette år kørte Peter og Palle et løb i Tjekkiet. De var inviteret til et lukket løb i Plzen i anledning af Aspekta Holdings nye lokaler. Det var et arrangement med deltagelse af det Tjekkiske Mazda team. Peters gamle ven Jiri Piertlicek er nemlig ejer af det Tjekkiske: Mazda Rally Team

 
   

1993

2 gange manøvreprøve udfordringer og et løb i Tjekkiet. Her udgik vi med et ødelagt hjulophæng.

 
 

 

1992

2 løb i Tjekkiet. I Barum Rallye fik vi en placering som nummer 43 generelt. I Rally Tatry fik vi problemer med benzinpumpen. Sluttede som nummer 72 i mål.

 
   

1991

I Rally Tatry fik vi vores bedste udenlandske placering nogensinde. 23 generelt og 5 i klassen. Det var et fantastisk løb i Tatry bjergene. Bjergene er 3500 meter høje.

 
   

1990

2 DM-rally kørte vi og kom desværre ikke i mål i det ene. En beton stolpe satte en stopper for vores nymalede bil. Den skulle have en del nyt jern hist og pist. I det andet løb blev det til en 7. plads i klassen og 61 generelt.

 
   

1989

Året hvor vi ombyggede bilen til Gruppe B. Vi havde een start i Tjekkiet. Bohemia Rally i Mlada Boleslav med hjælp fra fabriksteamet. Det var en meget stor oplevelse. Vi kom i mål som 52 generelt og 11 i klassen. En meget flot placering hvor vi havde 23 Skodaer i klassen ved start på løbet. Det var også året hvor Skoda Danmark og Peter opsagde aftalen om importør-støtte.

 
   

1988

3. plads i Sjællandsmesterskabet i manøvreprøver. Samme placering i 7-cuppen. Det var året, hvor vi gik op i gruppe A. Motoren gav 85 heste, og gearkassen fik 5 gear. Vi var også dette år til start i Bohemia Rally i Tjekkiet. Med startnummer 106 kørte vi det længste rally med 52 prøver og en samlet længde på 1784 km. Vi sluttede dette løb som nummer 56 generelt.

 
   

1987

Året hvor vi blev importør og forhandlerforening støttet. Vi kvitterede med at blive Sjællandsmestre i manøvreprøver og den samme placering i 7-cuppen. Det var i gruppe N. Klassen for standard biler. Vi havde 58 hestekræfter og almindelig gearkasse på. Men vi kørte stærkt og stabilt hele sæsonen. 17 sejre af 17 mulige !!!. Vi blev også dette år inviteret af Skoda i Mlada Boleslav, grundet vores flotte resultater i Dansk Rally. Skoda Danmark ville også gerne vise "Deres" rallybil på bilmærkets hjemmebane.

 
   

1986

Her begyndte det at køre for os. Vi fik en 3. plads i klassen som det bedste resultat dette år. Det var året, hvor vi for første gang skulle til Tjekkiet. Grundet en fejlinformation fra vores motorunion i Danmark manglede vi ildslukningsudstyr i bilen. Vi kunne ikke få lov at starte dette år.

 
   

1985

Året hvor det hele begyndte. Vi fik en 1. Plads i et lukket løb på en frossen sø ved Helsingør. Det satte det hele i gang.

 

 

Hvis du har fået lyst til mere info fra vores "Scrapbog" gennem årene, kan du sende Pressechef, mette@bjornsten.dk en email. Hun vil så sende dig et eksemplar.

Du kan også få Mette til fremover at sende dig vores Nyhedsbreve på din E-mail.

Vi vil også takke de 2. kørere, der har hjulpet teamet gennem årene.

DM rally: Jens Ole Larsen & Louise Arp.

EM rally: Jens Ole Larsen, Per Skytte, Finn Emborg, H.C. Strip - (Købmand) og Danius Alekna, fra Litauen.

 

Mail to Web-master

© PSP-SYSTEM  [TOP] [ ««« ]